2013. április 27., szombat

Dewey a könyvtár macskája

                   


  Fülszöveg: 
Mekkora hatással bírhat egy állat? Hány ember életét érintheti meg egyetlen macska? Hogyan lehetséges, hogy egy elhagyott macskakölyök megváltoztathat egy kis könyvtárat, megmenthet egy klasszikus amerikai várost, és idővel világhírre tehet szert? Ha választ keresel ezekre a kérdésekre, hallgasd meg az iowai Spencer városka szeretett könyvtári macskája, Könyvmoly Dewey elbűvölő történetét. Dewey története a lehető legkeservesebb módon kezdődik. Alig néhány hetesen, az esztendő legdermesztőbb éjszakáján bedugták Spencer Közkönyvtárának könyvledobójába. Másnap reggel talált rá Vicki Myron, a könyvtár igazgatója, gyermekét egyedül nevelő anya, aki túlélte családi gazdaságuk elvesztését, a fenyegető mellrákot és alkoholista férjét. Dewey azonnal elnyerte Vicki szívét, akárcsak a könyvtár valamennyi dolgozójáét, amikor összeszedte magát, fagyos lábacskáin odatotyogott hozzájuk, és köszönete, szeretete jeléül megbökdöste mindegyikük lábát. Az ezután következő tizenkilenc év során mindvégig elbűvölte Spencer lakosait lelkesedésével, melegével, macskáktól szokatlan alázatával, és mindenek fölött hatodik érzékével, amellyel tudta, hogy ki szorul rá legjobban az ő szeretetére. Ahogy Dewey híre városról városra, államról államra, majd elképesztő módon világgá terjedt, a cica barátnál is több lett: a büszkeség forrása egy közép-amerikai gazdálkodó városkának, amely lassan kilábalt hosszú történelmének legsúlyosabb válságából.


Már alig vártam ,hogy megvegyem a könyvet és elolvassam ,hiszen nagy állatbarát vagyok. Nagy lelkesedéssel neki is vágtam aztán úgy éreztem magam ,mintha egy lassú,kanyargó folyón eveznék ,mert a könyv is olyan volt. Persze megértem ,hogy az írónő ,miért tett a könyvbe annyi Spenceres részt ,azért ,mert Dewey "Spencerért élt" ,tehát meg kellett értenünk Spencert ,miért ellenzik annyira a macskát a könyvtárba,miért oly kitartóak,mi a motiváltságuk és történelmük,miért volt akkora jelentősége Dewey-nak a könyvtár fellendítésében, a város életében és úgy érzem egy részről kellettek is ezek a történetbe másrészről elvette a könyv izgalmát nem volt már annyira érdekese a könyv számomra ,mert engem nem Spencer hanem Dewey érdekelt.Aztán még ott voltak a Vickis részek(Dewey gazdája) az ő történetei szerintem fölöslegesek voltak a könyvbe értem én ,hogy azért tehette bele az írónő a saját dolgait ,hogy jobban megismerjük Dewey és az ő kapcsolatát és azt a hatást ,amit Dewey Vicki rokonságára is gyakorolt ,de ettől már teljesen lelassult a történet menete a mi folyónk már majdnem álló víz volt és jó-jó azt is mondhatnánk erre ,hogy kellett ez ide ,hiszen így lett teljes a történet ,de én azt vettem észre ,hogy Vicki és családja  élet története ,csomó Deweis résztől fosztja meg az olvasót ,mert eléggé szembetűnő volt  ,hogy Dewey fiatalkoráról sokat ír a szerző, aztán csak néhány morzsányit Dewey "középkoráról" és aztán puff Dewey máris öreg. Szóval nagyon tetszene a történet ,ha  egyenlően oszlanának meg a Deweis,Spenceres és Vickis történetek vagy egy picit több Deweis történet lenne benne ,mert azért 19 évnyi macskaélet után csak van több történet is. Így hát nem tudom hova tenni magamba a történetet jó is volt meg nem is és igaz megkönnyeztem több részt is a történet vége fele és a végét ,de nálam nem ért el katarzist. Az egész történet kedves, Vicki története megtanít minket arra ,hogyan maradjunk erősek minden helyzetben és talpra lehet állni, Spencer és Dewey története ,pedig megmutatja ,hogy egy különleges macska mekkora változást tud hozni az emberek életébe. Tényleg nem volt egy lebilincselő sztori ,de azért az én szívembe is belopta magát.:)

Értékelés:
Kedvenc szereplő: Dewey
Szereplő akit a legkevésbé szerettem jelleme/megformázása miatt:---------
Történet:3
Létrehozott világ:2
Helyszín:3
Szereplők:2,5
Kedvenc idézet: "
Legjobb jelenet: Dewey Vicki lányával alszik
Legrosszabb jelenet:----------
Leírások:4
Hangulat:3,5
Borító:4
Fülszöveg: 5/5
Amit hallottam róla: ------------------                                        
Össz, értékelés: 1-5-ös skálán: 3 pont


Dewey emlékoldala a spenceri könyvtár honlapján: http://www.spencerlibrary.com/dewey.shtml



Kis film Deweyról




Dewey képe a spenceri könyvtárban



Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése